Arri Amira

Arri Amira

Ve a donde sea, rueda cualquier cosa. AMIRA, la herramienta perfecta para tu trabajo.

AMIRA es una cámara verdaderamente versátil que combina una calidad de imagen excepcional y flujos de trabajo CFast 2.0 asequibles con un diseño ergonómico optimizado para el uso por parte de un solo operador y un funcionamiento extendido en el hombro. Lista para coger y rodar directamente desde la bolsa de la cámara, AMIRA es lo suficientemente resistente como para llevarlo a cualquier parte y cuenta en cámara con LUT 3D precargados, así como opción cámara lenta de hasta200 fps. La clave de licencia AMIRA ARRIRAW permite la grabación MXF / ARRIRAW 16: 9 2.8K (2880 x 1620) en la cámara a velocidades de cuadro de hasta 48 fps.

Es adecuado para una gran variedad de tipos de producción, desde series TV y películas de bajo presupuesto hasta documentales, eventos deportivos, publicidad, reportajes, contenido de marca y TV en directo con varias cámaras. Dondequiera que vayas y lo que necesites para rodar, deja que AMIRA sea tu compañero.

Sensor Type

  • Super 35 format ARRI ALEV III CMOS sensor with Bayer pattern color filter array

Sensor Size

  • 28.25 x 18.17 mm
  • ⌀ 33.59 mm

Sensor Frame Rates

  • 0.75 – 200fps

Sensor Active Image Area (photosites)

  • S16 HD: 1600 x 900
  • HD: 2880 x 1620
  • 2K: 2868 x 1612
  • 3.2K: 3200 x 1800
  • 4K UHD: 3200 x 1800
  • ARRIRAW 16:9 2.8K: 2880 x 1620

Sensor Active Image Area (dimensions)

  • S16 HD: 13.20 x 7.43 mm
  • HD: 23.76 x 13.37 mm
  • 2K: 23.66 x 13.30 mm
  • 3.2K: 26.40 x 14.85 mm
  • 4K UHD: 26.40 x 14.85 mm
  • ARRIRAW 16:9 2.8K: 23.76 x 13.37 mm

Recording File Container Size (pixel)

  • S16 HD: 1920 x 1080
  • HD: 1920 x 1080
  • 2K: 2048 x 1152
  • 3.2K: 3200 x 1800
  • 4K UHD: 3840 x 2160
  • ARRIRAW 16:9 2.8K: 2880 x 1620

Recording File Image Content (pixel)

  • ProRes S16 HD: 1920 x 1080
  • ProRes HD: 1920 x 1080
  • ProRes 2K: 2048 x 1152
  • ProRes 3.2K: 3200 x 1800
  • ProRes 4K UHD: 3840 x 2160
  • ARRIRAW 16:9 2.8K: 2880 x 1620

Exposure Latitude

  • 14+ stops over the entire sensitivity range from EI 160 to EI 3200 as measured with the ARRI Dynamic Range Test Chart (DRTC-1)

Exposure Index

  • Adjustable from EI 160-3200 in 1/3 stops
  • EI 800 base sensitivity

Shutter

  • Electronic shutter, 5.0°- 356° or 1s – 1/8000s

Recording Formats

  • MXF/ARRIRAW
  • ProRes 4444 XQ
  • ProRes 4444
  • ProRes 422 (HQ)
  • ProRes 422
  • ProRes 422 (LT)
  • MPEG-2 HD

Recording Media

  • CFast 2.0 Cards

Recording Frame Rates

  • ProRes HD: 0.75 – 200 fps
  • ProRes S16 HD: 0.75 – 200 fps
  • ProRes 2K: 0.75 – 200 fps
  • ProRes 3.2K: 0.75 – 60 fps
  • ProRes UHD: 0.75 – 60 fps
  • MFX/ARRIRAW 16:9 2.8K: 0.75 – 48 fps
  • MPEG-2 HD: 23.976 – 59.94 fps

Recording Modes

  • Standard real-time recording
  • Pre-recording
  • Intervalometer
  • Stop Motion

Viewfinder Type

  • Multi Viewfinder MVF-1 with 3,2″ flip-out monitor
  • Camera Control Panel (CCP-1) with option to daisy-chain MVF-1

Viewfinder Technology

  • OLED viewfinder display
  • LCD fold out monitor

Viewfinder Resolution (pixel)

  • 1280 x 720

Viewfinder Diopter

  • Adjustable from -5 to +5 diopters

Color Output

  • Rec 709
  • Rec 2020
  • Log C
  • Custom Look (ARRI Look File ALF-2)

Look Control

  • Import of custom 3D LUT
  • ASC CDL parameters (slope, offset, power, saturation)
  • Knee, gamma, saturation, black gamma, saturation by hue
  • Support of ARRI Look Library

White Balance

  • Manual and auto white balance, adjustable from 2000K to 11000K in 10K steps
  • Color correction adjustable range from -16 to +16 CC
  • 1 CC corresponds to 035 Kodak CC values or 1/8 Rosco values

Filters

  • Built-in motorized ND filters 0.6, 1.2, 2.1
  • Fixed optical low pass, UV, IR filter

Image Outputs

  • 1x proprietary signal output for MVF-1 viewfinder
  • 2x SDI Out: 1,5G (SMPTE ST292-1), 3G (SMPTE ST425-1, ST425-3), 6G & DL 6G (SMPTE ST2081-10, ST2081-11)
  • Uncompressed video with embedded audio and metadata

Lens Squeeze Factors

  • 1.00
  • 1.30

Exposure and Focus Tools

  • False Color
  • Zebra
  • Zoom
  • Waveform
  • Aperture and Color
  • Peaking

Audio Input

  • 2x XLR 3pin Mic/Line Input with 48V Phantom Power, switchable to AES3
  • 1x XLR 5pin Mic/Line Input with 48V Phantom Power
  • (Line input max. level +24dBu correlating to 0dBFS)
  • Bluetooth whisper track

Audio Output

  • 3,5mm stereo headphone jack
  • Bluetooth audio
  • SDI (embedded)

Audio Recording

  • 4 channel linear PCM, 24 bit 48 kHz
  • 1 channel Bluetooth whisper track

Remote Control Options

  • Web-based remote control from phones, tablets and laptops via WiFi & Ethernet
  • Camera Access Protocol via Ethernet & WiFi
  • GPIO interface for integration with custom control interfaces

Interfaces

  • 1x BNC LTC Timecode In/Out
  • 1x BNC SDI Ret/Sync In (opt. separate analog Genlock In)
  • 1x LEMO 6pin EXT multi purpose accessory interface
  • 1x Hirose 12pin (on PL lens mount)
  • 1x RJ45 Ethernet for remote control and service
  • 2x USB 2.0 (for user setups, look files etc)

Wireless Interfaces

  • Built-in WiFi module (IEEE 802.11b/g)
  • Built-in Bluetooth module

Lens Mounts

  • PL mount with Hirose connector and LDS
  • EF mountB4 mount with Hirose connector
  • LPL mount with LBUS connector
  • Leitz Cine Wetzlar M mount

Flange Focal Depth

  • PL mount: 52 mm
  • LPL mount: 44 mm

Power Input

  • 1x LEMO 8pin (10.5-34 V DC)
  • 1x On-board battery interface (10.5-24 V DC)

Power Consumption

  • min. 52W
  • max. 84W
  • (Camera body with MVF-1)

Power Outputs

  • 1x Fischer 3pin 24V RS
  • 1x LEMO 2pin 12V
  • 1x Hirose 4pin 12V
  • 1x LEMO 6pin EXT 24V

Power Management

  • Active ORing between BAT connector and on-board battery adapters

Measurements (HxWxL)

  • 149 x 139 x 309 mm (camera body with PL lens mount)

Weight

  • ~ 4.1 kg (camera body with PL lens mount)

Operating Temperature

  • -20° C to +50° C @ 95% relative humidity max, non condensing, splash and dust proof through sealed electronics

Storage Temperature

  • -30° C to +70° C

Sound Level

  • < 20 dB(A) at 24fps

Software Licenses

  • AMIRA Advanced License Key
  • AMIRA Premium License Key
  • AMIRA 4K UHD License Key
  • AMIRA ARRIRAW License Key
  • ARRI Look Library License Key

¿Necesitas ayuda para alquilar tu equipo cinematográfico?

Puedes consultarnos cualquier duda que tengas sobre el alquiler de equipos de cine de lunes a viernes de 9:30 a 18:30 h.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad